Submissions

Online Submissions

Already have a Username/Password for Universitas Muhammadiyah Gresik?
Go to Login

Need a Username/Password?
Go to Registration

Registration and login are required to submit items online and to check the status of current submissions.

 

Author Guidelines

Welcome to the OCS (Open Conference System) International Conference on Business Economics, Entrepreneurship, and Social Sciences Faculty of Economics and Business, Universitas Muhammadiyah Gresik

The following are guidelines for uploading and content on the OCS page

LOGIN or SIGN-UP if you don't have an account at OCS (please remember your username and password to log in next time)

There are 4 stages (steps) in submitting a manuscript.

Step 1. Starting the submission

  1. Conference Track Menu --> please select according to the theme of the article to be submitted
  2. Session Type --> please select the type of article manuscript that will be submitted
  3. Submission checklist --> please check all the options, please understand each entry before completing the checklist
  4. Copyright Notice --> please check the "agreement" column at the bottom, please understand each written statement
  5. Comments for Conference Director --> please fill in if you have specific questions regarding the article manuscript sent to the committee. Leave blank if not available
  6. Click save and continue

Step 2. Entering the Submission's Metadata

  1. Author --> enter the author profile of the article manuscript to be submitted. Please write all the names of the authors written in the article manuscript
  2. Title and Abstract --> enter the title of the article and abstract of the submitted article
  3. Indexing --> enter only keywords from the submitted article
  4. Supporting Agencies --> leave blank
  5. Click save and continue

Step 3. Uploading Supplementary Files

  1. Upload supplementary file --> please upload the article manuscript. Please adjust it to the type chosen at the beginning, whether an abstract or a full paper manuscript.
  2. Click save and continue

Step 4a. Add a Supplementary File

  1. Supplementary Metadata File --> fill in as requested by the system.
  2. Click save and continue
  3. You will be returned to step 3. Ignore it, and immediately click save and continue

Step 4. Confirming the Submission

  1. Please click "Finish Submission" if there are nothing that needs to be changed.

The committee will contact presenter via e-mail registered with OCS regarding payment links, article confirmation, and others. Please periodically check your e-mail inbox.

Finally, please click the "STEP ONE OF THE SUBMISSION PROCESS" link below to start the article submission process

 

Submission Preparation Checklist

  1. The submission has not been previously published, nor is it before another conference for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Director).
  2. The submission file is in on Microsoft Word document file format.
  3. All the article (abstract and or full paper) must follow the article template, provided by the committee.
 

Copyright Notice

PRESENTASI DI SEBUAH KONFERENSI

Jika Anda memberikan presentasi di sebuah konferensi dan itu termasuk materi hak cipta yang dibuat oleh orang lain, Anda perlu memastikan bahwa Anda memiliki hak untuk menggunakannya. Ada ketentuan terbatas dalam Undang-Undang Hak Cipta yang mengizinkan materi hak cipta digunakan di konferensi. Jika Anda bermaksud untuk menerbitkan atau membuat presentasi konferensi Anda tersedia secara online, Anda perlu memastikan bahwa semua izin juga mencakupnya. Penyelenggara konferensi mungkin juga ingin merekam presentasi Anda, mengalirkannya, atau membuatnya tersedia secara online. Anda memiliki hak untuk memberikan atau menolak persetujuan, dan mengontrol bagaimana rekaman digunakan. Disarankan jika presentasi Anda direkam agar penyelenggara konferensi memberikan penjelasan tertulis tentang bagaimana rekaman itu akan digunakan. Idealnya, mereka akan memiliki perjanjian formal untuk Anda tandatangani, tetapi beberapa konferensi yang lebih kecil mungkin tidak menggunakan perjanjian atau formulir persetujuan. Sekali lagi, jika Anda memberikan persetujuan untuk merekam presentasi Anda, Anda harus memastikan bahwa Anda memiliki hak untuk menyertakan materi hak cipta apa pun dalam presentasi Anda dalam rekaman tersebut.

 

MENYELENGGARAKAN KONFERENSI

Jika Universitas menyelenggarakan konferensi, langkah-langkah penting diambil untuk memastikan bahwa konferensi tersebut sesuai dengan hak cipta. Jika Anda ingin merekam presentasi konferensi, Anda harus mendapatkan persetujuan dari penyaji. Akta persetujuan juga memungkinkan rekaman dibuat tersedia secara online. Jika Anda bermaksud memfilmkan atau memotret peserta atau presenter, Anda harus mendapatkan persetujuan mereka. Jika penyaji konferensi menyertakan materi berhak cipta yang dibuat oleh orang lain dalam presentasinya, mereka perlu memastikan bahwa mereka memiliki hak yang diperlukan untuk menggunakan materi tersebut. Ada ketentuan terbatas dalam Undang-undang Hak Cipta yang mengizinkan materi untuk digunakan di konferensi dan biasanya diperlukan izin dari pemilik hak cipta. Jika Anda bermaksud untuk menerbitkan presentasi konferensi atau membuatnya tersedia secara online, Anda harus mendapatkan izin dari penyaji.

Universitas memiliki lisensi musik yang memungkinkan musik ditampilkan di konferensi dan acara lain yang diselenggarakan oleh Universitas. Jika konferensi eksternal telah menyewa tempat Universitas untuk konferensi mereka dan Universitas tidak benar-benar menjadi tuan rumah konferensi tetapi hanya menyediakan tempat, itu adalah tanggung jawab penyelenggara konferensi untuk memastikan bahwa mereka mematuhi hak cipta.

Privacy Statement

 

Nama dan alamat email yang dimasukkan di situs konferensi ini akan digunakan secara eksklusif untuk tujuan konferensi ini dan tidak akan disediakan untuk tujuan lain atau pihak lain mana pun.



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.